Regulamin Sklepu internetowego Coffee Sign
§ 1
Postanowienia wstępne
- Sklep internetowy Coffee Sign, dostępny pod adresem internetowym www.coffeesign.pl , prowadzony jest przez Centrum Leaders Sp. z o.o. z siedzibą w Rzeszowie, przy Aleji Tadeusza Rejtana 23
, 35-326 Rzeszów, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000645337, NIP 679-313-61-27, REGON 365790901, o kapitale zakładowym w wysokości 5 000,00 PLN
§ 2
Definicje
- Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.
- Formularz Zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
- Klient – oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną, której kodeks cywilny przyznaje zdolność prawną.
- Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Pojęcie Konsumenta obejmuje również osobę fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
- Konto – konto klienta w Sklepie, są w nim gromadzone dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
- Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, dający również możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości Produktów.
- Produkt – dostępna w ofercie Sklepie rzecz ruchoma – książka, czasopismo, będąca w ofercie Sklepu, przedmiot Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
- Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
- RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
- Sprzedawca – Centrum Leaders Sp. z o.o. z siedzibą w Rzeszowie, przy Aleji Tadeusza Rejtana 23, 35-326 Rzeszów, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000645337, NIP 679-313-61-27, REGON 365790901
- Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym: www.coffeesign.pl
- Strony – oznacza Sprzedawcę i Klienta.
- Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego.
- Usługi – usługi świadczone drogą elektroniczną w rozumieniu Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu, do których należą: udostępnianie i wyświetlanie na indywidualne żądania treści oraz materiałów zamieszczonych w Sklepie, prowadzenia Konta w Sklepie, usługa zawierania na odległość umów sprzedaży Produktów.
- Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną
- Ustawa o prawach konsumenta” – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia za pośrednictwem Sklepu i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
§ 3
Kontakt ze Sklepem
- Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numeru telefonu podanych w ust. 2 poniżej.
- Dane kontaktowe Sprzedawcy
- a) adres Sprzedawcy: ul. Borsucza 30, 02-213 Warszawa
- adres poczty elektronicznej e-mail Sprzedawcy: biuro@coffeesign.pl
- numer telefonu Sprzedawcy: +48 797 171 424;
- Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą w dni robocze od poniedziałku do piątki w godzinach 9:00 – 17:00.
- Numer rachunku bankowego Sprzedawcy:
SANTANDER BANK POLSKA S.A. 63 1090 1056 0000 0001 3504 2699
§ 4
Wymagania techniczne
Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania Zamówień konieczne jest spełnienie następujących minimalnych wymagań technicznych:
- posiadanie urządzenia końcowego (komputer, tablet, smartfon) z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową.
- posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej (e-mail),
- włączona obsługa plików cookies,
- posiadanie przeglądarki internetowej z zainstalowanym programem FlashPlayer, Google Chrome w wersji co najmniej 86.0.4240.193, Mozilla Firefox w wersji co najmniej 82.0.3, Safari w najnowszej wersji, Opera w najnowszej wersji lub inne wersje mobilne
§ 5
Informacje ogólne
- Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie Zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami § 6 Regulaminu albo bez zakładania Konta poprzez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia.
- Ceny Produktów podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).
§ 6
Zakładanie Konta w Sklepie
- Aby założyć Konto w Sklepie, należy prawidłowo wypełnić Formularz rejestracji oraz zaakceptować Regulaminu Sklepu oraz politykę prywatności serwisu poprzez odznaczenie odpowiednich miejsc na stronie Sklepu.
- W Formularzu rejestracji niezbędne jest podanie następujących danych:
- imię i nazwisko,
- adres poczty elektronicznej e-mail.
- Podanie przez Klienta danych wskazanych w ust. 2 powyżej jest dobrowolne, ale konieczne do założenia Konta w Sklepie.
- Logowanie się Klienta na Konto odbywa się poprzez podanie przez Klienta loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji.
- Po wypełnieniu Formularza rejestracji Klient powinien kliknąć w przycisk „zapisz”. Następnie na podany przez Klienta w Formularzu rejestracji adres poczty elektronicznej e-mail zostanie wysłana przez Sprzedawcę wiadomość e-mail potwierdzająca założenia Konta w Sklepie.
- Umowa o świadczenie Usługi polegającej na prowadzeniu Konta w Sklepie zostaje zawarta w momencie przesłania przez Sprzedawcę wiadomości e-mail z informacją o założeniu Konta w Sklepie. Założenie Konta oraz usługa prowadzenia Konta świadczona jest nieodpłatnie przez Sprzedawcę przez czas nieoznaczony.
- Klient jest uprawniony do wypowiedzenia umowy o świadczeniu Usługi polegającej na prowadzeniu Konta w Sklepie bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat, w każdym czasie poprzez przesłanie wiadomości na adres poczty elektronicznej e-mail: biuro@coffeesign.pl; ze wskazaniem imienia i nazwiska oraz adresu e-mail podanych w Formularzu rejestracji lub w formie pisemnej na adres pocztowy Sprzedawcy: Centrum Leaders Sp. z o.o., ul. Borsucza 30, 02-213 Warszawa
- Sprzedawca może wypowiedzieć umowę o świadczeniu Usługi polegającej na prowadzeniu Konta w Sklepie z zachowaniem 14 dniowego okresu wypowiedzenia, w przypadku gdy Klient korzysta z Konta lub Sklepu w sposób naruszający przepisy prawa, postanowienia Regulaminu lub w sposób zakłócający funkcjonowanie Sklepu. Informacja o wypowiedzeniu umowy o świadczenie Usługi prowadzenia Konta zostanie przesłana przez Sprzedawcę na adres e-mail podany przez Klienta w Formularzu rejestracji.
- W wyniku wypowiedzenia umowy o świadczenie Usługi polegającej na prowadzeniu Konta w Sklepie, Konto zostanie usunięte przez Sprzedawcę.
§ 7
Zasady składania Zamówienia
- W celu złożenia Zamówienia należy:
- wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Dodaj do koszyka”;
- zalogować się na Konto lub skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez zakładania Konta lub logowania się na Konto;
- jeżeli wybrano możliwość złożenia Zamówienia bez zakładania Konta lub logowania się na Konto – wypełnić Formularz Zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia (imię, nazwisko) oraz adresu, na który ma nastąpić dostawa Produktu;
- wpisać dane do faktury (numer NIP oraz nazwę i adres firmy);
- wybrać rodzaj przesyłki (sposób dostarczenia Produktu);
- wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności;
- kliknąć przycisk “Kupuję i płacę”.
- Wysłanie przez Klienta Zamówienia, poprzez klikniecie w przycisk „Kupuję i płacę” stanowi złożenie Sprzedawcy przez Klienta oferty zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów objętych Zamówieniem.
- Zamówienia w Sklepie można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu przez cały rok.
§ 8
Wykonanie umowy sprzedaży
- Po złożeniu Zamówienia, w sposób określony w § 7 ust. 2 Regulaminu Sprzedawca niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 2 dni roboczych potwierdza otrzymanie Zamówienia oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji.
- Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji, potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży oraz szacowanym terminie realizacji. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Jeżeli Klient wybrał sposób dostawy inny niż odbiór osobisty, Produkt zostanie wysłany przez Sprzedawcę w terminie wskazanym w jego opisie (z zastrzeżeniem ustępu 6 niniejszego paragrafu), w sposób wybrany przez Klienta podczas składania Zamówienia.
- Klient jest uprawniony do cofnięcia Zamówienia do chwili przejęcia tego Zamówienia przez Sprzedawcę. Cofnięcie Zamówienia może nastąpić poprzez złożenie stosownego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: biuro@coffeesign.pl
- W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy Produktów objętych Zamówieniem będzie termin najdłuższy wskazany w opisie.
- Niezależnie od postanowień ust. 4 powyżej, w przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, Klient ma możliwość żądania dostarczenia Produktów częściami (stosownie do ich gotowości do odbioru) lub też dostarczenia wszystkich Produktów po skompletowaniu całego zamówienia.
- W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą, początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
- W przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego Produktu o gotowości Produktu do odbioru Klient zostanie dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę poprzez przesłanie stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta.
- Początek biegu terminu gotowości Produktu do odbioru przez Klienta liczy się w następujący sposób:
- W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
- w przypadku wyboru przez Klienta sposobu gotówką przy odbiorze osobistym – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
- Jeżeli Umowa nie może zostać zrealizowana w terminie określonym w ust. 2-6, Sprzedawca niezwłocznie powiadomi o tym Klienta telefonicznie lub za pomocą poczty elektronicznej i zaproponuje inny termin realizacji Umowy. Jeżeli Klient nie zaakceptuje nowego terminu realizacji Umowy, wówczas Umowa ulega rozwiązaniu, a żadna ze Stron nie podnosi odpowiedzialności z tytułu braku realizacji Umowy.
- Z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy terminy realizacji Umowy określone w ust 2-6 mogą ulec przedłużeniu. Sprzedawca poinformuje Klienta telefonicznie lub za pomocą poczty elektronicznej o przyczynie przedłużenia terminu realizacji Umowy oraz określi nowy termin jej realizacji.
- Klient nie będący Konsumentem może odstąpić od Umowy, jeżeli Sprzedawca pozostaje w zwłoce z wykonaniem Umowy co najmniej o 30 Dni roboczych. Przed odstąpieniem Klient powinien wezwać Sprzedawcę w formie pisemnej lub elektronicznej do wykonania Umowy wyznaczając Sprzedawcy dodatkowy termin do wykonania Umowy, nie krótszy niż 30 Dni roboczych.
§ 9
Oferowane metody dostawy oraz płatności
- Dostawa Produktu odbywa się wyłącznie na terenie Polski.
- Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi na stronach Sklepu w zakładce „Koszty dostawy” oraz w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
- Odbiór osobisty Produktu przez Klienta jest bezpłatny.
- Klient może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionego Produktu:
- odbiór osobisty – ul. Borsucza 30, 02-213 Warszawa, koszt: 0,00 zł,
W przypadku odbioru osobistego w punkcie, płatności można dokonać elektronicznie w momencie składania Zamówienia w Sklepie, gotówką lub kartą na miejscu.
- Paczkomat InPost koszt: 14,00 zł – czas doręczenia 2 dni robocze
- Kurier InPost koszt: 16,00 zł – czas doręczenia 2 dni robocze
- Płatności elektroniczne w trakcie składania Zamówienia są dokonywane za pośrednictwem operatora rozliczeń elektronicznych Przelewy 24
§ 10
Prawo odstąpienia od umowy
- Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od daty odebrania Produktu przez Konsumenta lub wskazanej przez niego osoby innej niż przewoźnik.
- W przypadku Umowy Sprzedaży, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, termin wskazany w ust. 1 biegnie od daty odbioru ostatniego Produktu, partii lub części.
- W przypadku Umowy, która polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony (prenumerata), termin wskazany w ust. 1 biegnie od objęcia w posiadanie pierwszego Produktu.
- Konsument może odstąpić od Umowy Sprzedaży, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy Sprzedaży wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
- Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty, bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail – dane kontaktowe Sprzedawcy zostały określone w § 3 Regulaminu. Oświadczenie można złożyć również na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu lub załącznik nr 2 do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz 680 ze zm.), jednak nie jest to obowiązkowe.
- W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży.
- Skutki odstąpienia od Umowy Sprzedaży:
- w przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży Umowa Sprzedaży uważa się za niezawartą.
- w przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży , wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.
- zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
- Konsument powinien odesłać Produkt na adres Sprzedawcy podany w Regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży. Termin zostanie zachowany, jeśli Konsument odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni. Zwracany Produkt (lub Produkty) powinien być opakowany w odpowiedni sposób, chroniący przez uszkodzeniami w transporcie. Produkt zwracany w związku z odstąpieniem od Umowy Sprzedaży powinien być zwrócony w stanie niepogorszonym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu,
- Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
- W przypadku, gdy ze względu na charakter Produktu nie może on zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą, informacja o tym, a także o kosztach zwrotu Produktu, będzie się znajdować w opisie Produktu w Sklepie.
- Jeżeli Konsument wykonuje prawo odstąpienia od Umowy po zgłoszeniu żądania zgodnie z art. 15 ust. 3 i art. 21 ust. 2 Ustawy o prawach konsumenta, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od Umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w Umowie Ceny. Jeżeli Cena jest nadmierna, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.
- Prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umów, o których mowa w art. 38 Ustawy o prawach konsumenta, a w szczególności od Umowy:
- o świadczenie Usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni Usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy, i przyjął to do wiadomości;
- w której przedmiotem świadczenia jest Towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta albo służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem Umowy o Prenumeratę;
§ 11
Reklamacja dotycząca Produktu
- Umową Sprzedaży objęte są nowe Produkty.
- Sprzedawca na zasadach określonych w obowiązujących przepisach prawa ponosi odpowiedzialność wobec Klienta będącego Konsumentem za brak zgodności Towaru lub Usługi z Umową.
- Niniejszym wyłącza się określoną w ust. 2 powyżej odpowiedzialność Sprzedawcy wobec Klienta nie będącego Konsumentem.
- Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy.
- Sprzedawca rozpatruje reklamację w terminie do 14 Dni roboczych od dnia jej złożenia przez Klienta.
- W przypadku gdy treść reklamacji nie pozwala Sprzedawcy na jej rozpoznanie, Sprzedawca przed upływem terminu wskazanego w ust. 5 wezwie Klienta do jej uzupełnienia w terminie do 7 Dni roboczych od dnia doręczenia wezwania. Przedmiotowe wezwanie Sprzedawca doręcza Klientowi w formie wiadomości elektronicznej wysłanej na adres poczty elektronicznej podany w reklamacji, a w razie nie podania tego adresu – w formie pisemnej na adres do doręczeń Klienta. Nieuzupełnienie reklamacji www. terminie skutkować będzie pozostawieniem jej bez rozpoznania przez Sprzedawcę.
- W razie uwzględnienia reklamacji Sprzedawca podejmie działania wnioskowane przez Klienta w reklamacji lub inne działania wynikające z obowiązujących przepisów prawa.
- Sprzedawca jest obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację Konsumenta lub w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
- Jeżeli Sprzedawca nie udzieli odpowiedzi na reklamację w terminie, o którym mowa w ust. 8, uważa się, że uznał reklamację.
- Odpowiedź na reklamację Sprzedawca przekazuje Konsumentowi na papierze lub innym trwałym nośniku.
- Produkty odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres podany w § 3 niniejszego Regulaminu.
§ 12
Reklamacje w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną
- Sprzedawca podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania Sklepu, w takim zakresie, jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się usunąć wszelkie nieprawidłowości zgłoszone przez Klientów.
- Klient ma prawo powiadomić Sprzedawcę o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu serwisu Sklepu.
- Nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem Sklepu Klient może zgłaszać pisemnie lub mailowo na adresy wskazane w § 3 Regulaminu.
- W reklamacji Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Sklepu internetowego.
- Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni.
§ 13
Odpowiedzialność Sprzedawcy
- Odpowiedzialność Sprzedawcy wobec Klienta nie będącego Konsumentem z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania przez Sprzedawcę Umowy zawartej z tym Klientem ograniczona jest do sumy zapłaconej przez Klienta kwoty Ceny oraz zapłaconych przez Klienta kosztów za dostarczenie Towarów lub Usług. Powyższe ograniczenie dotyczy szkody rzeczywistej jak i utraconych korzyści.
- Sprzedawca nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności wobec Klienta nie będącego Konsumentem za:
- jakiekolwiek treści zawarte w Towarach lub Usługach;
- niespełnianie przez treści zawarte w Towarach lub Usługach oczekiwań Klienta;
- brak dostępu Klienta do Usług lub brak możliwości korzystania z Usług, jeżeli wynika to z przyczyn niezawinionych przez Sprzedawcę.
§ 14
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
- Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 1930), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 1930), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
- Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
§ 15
Dane osobowe w Sklepie internetowym
- Administratorem danych osobowych Klientów w rozumieniu RODO jest Sprzedawca, tj.. Centrum Leaders Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Borsuczej 30, 02-213 Warszawa. Dane kontaktowe do Sprzedawcy tel. +48 797 171 424; adres e-mail: biuro@coffeesign.pl
- Dane osobowe Klienta podane w Formularzu rejestracji przetwarzane są w celu realizacji świadczenia Usług, co oznacza w szczególności:
- przetwarzanie danych osobowych Klienta w celu założenia Klientowi Konta i jego prowadzenia,
- przetwarzanie danych osobowych Klienta w celu realizacji Umowy sprzedaży,
- marketing bezpośredni własnych produktów lub usług Sprzedawcy,
- rozpatrywanie reklamacji i skontaktowanie się z Klientem celem uzyskania dalszych informacji niezbędnych do rozpatrzenia reklamacji i/lub poinformowania Klienta o wynikach reklamacji.
- Dane osobowe Klienta podane w Formularzu zamówienia przetwarzane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, co oznacza w szczególności:
- przetwarzanie danych osobowych Klienta w celu realizacji Umowy Sprzedaży,
- rozpatrywanie reklamacji i skontaktowanie się z Klientem celem uzyskania dalszych informacji niezbędnych do rozpatrzenia reklamacji i/lub poinformowania Klienta o wynikach reklamacji.
- Podstawą prawną przetwarzania przez Sprzedawcę danych osobowych Klienta podanych w formularzu rejestracyjnym w celu wskazanym w 2 – 3 powyżej jest wykonanie umowy pomiędzy Klientem a Sprzedawcą na realizację Usług, którą stroną jest Klient (zgodnie z art. 6. ust. 1 lit. b) RODO) oraz w celu ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed nimi – podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit f RODO) polegający na ochronie jego praw.
- Podanie danych osobowych przez Klienta jest niezbędne do realizacji Usług, w tym realizacji Umowy Sprzedaży. Niepodanie danych osobowych wskazanych w Formularzu rejestracji przez Klienta uniemożliwia założenia Konta, złożenia Zamówienia i realizację Umowy sprzedaży.
- Dane osobowe Klienta mogą być ujawniane przez Sprzedawcę podmiotom z nim współpracującym (odbiorcom) na podstawie umów powierzenia przetwarzania danych, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w zakresie ochrony danych osobowych, w szczególności podmiotom świadczącym usługi teleinformatyczne związane z prowadzeniem hostingu strony internetowej na której umieszczony jest Sklep internetowy. Ponadto W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
- zaś w przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym.
- Dane osobowe Klienta przetwarzane są przez okres obowiązywania umowy pomiędzy Klientem a Sprzedawcą na realizację Usług, a także do wygaśnięcia wzajemnych roszczeń wynikających z tej umowy.
- Klientowi przysługuje prawo do żądania od Sprzedawcy dostępu do danych osobowych dotyczących Klienta, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, jak również prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
- Klientowi przysługuje prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego.
- Dane osobowe Klienta nie są przekazywane do państwa trzeciego (poza obszar EOG).
- Sprzedawca informuje, że osoba, której dane dotyczą nie podlega zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu. Ponadto Sprzedawca informuje, iż dane osobowe Klienta przetwarzane są wyłącznie w celu, w jakim zostały pierwotnie zebrane.
- Szczegółowe dane dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się pod adresem:
§ 16
Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta,.
- Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
§ 17
Zmiany i obowiązywanie Regulaminu
- Zmiana niniejszego Regulaminu może nastąpić z ważnych przyczyn, w tym o charakterze technicznym, prawnym oraz zmianą zasad sprzedaży Towarów lub świadczenia Usług.
- Sprzedawca zamieści informację o zmianie Regulaminu w Księgarni oraz poinformuje bezpośrednio Klientów posiadających Konta o jego zmianie wysyłając do nich wiadomość na wskazany przez Klienta adres poczty elektroniczne.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2023 r. i dotyczy Umów zawartych w tym dniu i po tym dniu.
- Aktualna wersja regulaminu znajduje się w zakładce Regulamin: https://coffeesign.pl/regulamin/ W trakcie realizacji zamówienia oraz w całym okresie serwisu posprzedażowego Kupującego obowiązuje regulamin zaakceptowany przez niego przy składaniu Zamówienia, za wyjątkiem sytuacji, gdy Konsument uzna go za mniej korzystny i poinformuje Sprzedającego o wyborze aktualnego Regulaminu przyjętego do stosowania po tym terminie.